رییس اتحادیه طلا و جواهر با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی های لازم به مردم و طلافروشان گفت: عدم اطلاع رسانی های به موقع موجب بهم ریختن جو بازار می شود از جمله انتشار شایعاتی مبنی بر اخذ مالیات ۲۵ درصدی از معامله گران.
کد خبر: ۱۴۳۸۶۵۳

نادر بذرافشان  در گفتگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه شایعاتی از جمله اخذ مالیات ۲۵ درصد طلا از معامله گران موجب بهم ریختن جو بازار می شود، گفت:  ایجاد اینگونه اطلاع رسانی های غیرکارشناسی و اشتباه هم مردم را دچار یکسری ابهامات و سوالاتی کرده و هم موجب تشدید شرایط بحرانی صنعت ما که از ابتدای سال دچار آن هستیم طی روزهای گذشته شد.

وی ادامه داد: از ابتدای دی‌ماه مقرر شد سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی برای همه صنوف اجرا شود.

بذرافشان افزود: اهداف سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، شفاف‌سازی فعالیت فعالان صنفی، جلوگیری از بی‌عدالتی مالیاتی و ارائه مدارک و اسناد بنگاه‌های اقتصادی در تکالیف مودیان است و فقط برای ایجاد شفافیت از ابتدا تا انتهای معاملات است.

بذرافشان با بیان اینکه سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی باید در زمان دیگری اجرا می‌شد، گفت: یکسری ابهاماتی وجود دارد که پاسخ داده نشده و لازم بود بسترهای لازم فراهم و در رسانه‌ها اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر  با  تاکید بر اینکه باید قبل از انجام هر اقدامی شفاف‌سازی لازم در این زمینه انجام شود، خاطر نشان کرد: انتشار شایعات موجب رکود بازار طلا شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای عدم  شکل گیری چنین ابهاماتی لازم است  که قبل از اجرای چنین سامانه هایی بسترهای لازم ایجاد شده و اطلاع رسانی های مورد نیاز به مردم و همکاران ما صورت گیرد تا ایهامی ایحاد نشود.

وی ادامه داد: همانطور که شاهد بودیم هفته گذشته در فضای مجازی یکسری افراد غیرکارشناس اطلاعاتی درباره افزایش مالیات طلا منتشر کردند که همین موضوع جو بازار را برای مردم و همکاران ما دچار تغییراتی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها